LIKWIDACJA

02.09.2010

Dnia 31.08.2010 roku rozpoczęła się likwidacja posterunku odgałęźnego Rury. Ostatnimi pociągami jakie przejechały przez kompletny p.odg. Rury w jego dotychczasowej formie były: Pociąg 55399 relacji Świerże Górne - Jaszczów czyli po prostu próżna "Bogdanka". W kierunku przeciwnym pociąg 215048 relacji nieznanej, był to skład wagonów Fals, prowadzony dwiema lokomotywami serii ET22. Tuż po nim, około godziny 1.00 w nocy nastąpiło zamknięcie obu torów szlakowych na odcinku LbA - Motycz wraz z wyłączeniem napięcia w sieci trakcyjnej. Około godziny 1.15 do Rur przybył roboczy pociąg sieciowy. Po uszynieniu sieci trakcyjnej nad każdym z torów przystąpiono do demontażu sieci nad przecinką 1-2. Pracę wykonano sprawnie i profesjonalnie. Jako miłośnika kolei bardzo boli mnie fakt, że były to prace demontażowe... Według podobnego scenariusza, dnia nastepnego tj. 01.09.2010 zdemontowano sieć trakcyjną nad drugą częścią trapezu (przecinka 3-4). Obecnie rozjazdy są unieruchomione, Rury tymczasowo pełnią funkcję posterunku odstępowego. W dniach następnych planowany jest całkowity demontaż rozjazdów oraz pozostałe prace prowadzące do całkowitego zamknięcia p.odg. Rury.

Zdjęcia z demontażu sieci trakcyjnej

Zdjęcia ukazujące zablokowane rozjazdy


13.09.2010

W dniach od 7. do 9. września 2010 przeprowadzane były prace związane z demontażem odłączników sekcji sieci trakcyjnej, co zakończyło proces likwiadacji sieci.


21.09.2010

W dniach od 20. do 24. września 2010 przeprowadzana jest likwiadacja rozjazdów nr 2 i 3 oraz złącz izolowanych na torze drugim. Na czas prac tor został zamknięty.

Zdjęcia ukazujące prace wykonywane 21 września.


28.09.2010

W tym tygodniu rozpoczęły się prace związane z demontażem rozjazdów 1 i 4 oraz likwidacją złącz izolowanych w torze nr 1. Zamknięcie rozpoczęło się wczoraj około godziny 8.00 i potrwa najprawdopodobniej do godzin popołudniowych w piątek 01.10, kiedy to planowane jest całkowite zamknięcie posterunku. W międzyczasie będą prowadzone prace związane z usunięciem niepotrzebnych słupów trakcyjnych oraz unieważnieniem, a w konsekwencji usunięciem wszystkich sygnalizatorów świetlnych, a także dostosowaniem łączności telefonicznej pomiędzy LbA i Motyczem, tak aby było możliwe bezpośrednie połączenie pomiędzy centralkami zapowiadawczymi tych posterunków. Prace związane z przystosowaniem blokady liniowej najprawdopodobniej zostaną dokończone już po oficjalnym zamknięciu.

Zdjęcia ukazujące prace wykonywane 27 września.


29.09.2010

Nowy feagment torowiska w miejscu rozjazdów 1 i 4 jest już prawie gotowy. Latarnie oświetlające okręg nastawczy zostały przewrócone, a semafor X zdemontowany. Dziś prowadzone były prace przy zamurowaniu okien w przekaźnikowni i korytarzu.

Zdjęcia ukazujące stan robót z 29 września


01.10.2010

Dnia 01.10.2010 ostatnim pociągiem, jaki przejechał przez czynny posterunek, był Regio nr 1120. O godzinie 15:00 Posterunek odgałęźny Rury komisyjnie zamknięto na stałe.




11.03.2015

Budynek nastawni "Ry" został ostatecznie wyburzony.

Zdjęcia z wyburzania nastawni


18.03.2015

Po nastawni "Ry" nie ma już śladu.