|
|
LIKWIDACJA
02.09.2010
Dnia 31.08.2010 roku rozpoczęła się likwidacja posterunku
odgałęźnego Rury. Ostatnimi pociągami jakie przejechały
przez kompletny p.odg. Rury w jego dotychczasowej formie były:
Pociąg 55399 relacji Świerże Górne - Jaszczów czyli po
prostu próżna "Bogdanka".
W kierunku przeciwnym pociąg 215048 relacji nieznanej, był to
skład wagonów Fals, prowadzony dwiema lokomotywami serii ET22.
Tuż po nim, około godziny 1.00 w nocy nastąpiło zamknięcie
obu torów szlakowych na odcinku LbA - Motycz wraz z wyłączeniem
napięcia w sieci trakcyjnej.
Około godziny 1.15 do Rur przybył roboczy pociąg sieciowy. Po
uszynieniu sieci trakcyjnej nad każdym z torów przystąpiono do
demontażu sieci nad przecinką 1-2. Pracę wykonano sprawnie i
profesjonalnie. Jako miłośnika kolei bardzo boli mnie fakt, że
były to prace demontażowe...
Według podobnego scenariusza, dnia nastepnego tj. 01.09.2010
zdemontowano sieć trakcyjną nad drugą częścią trapezu
(przecinka 3-4). Obecnie rozjazdy są unieruchomione, Rury tymczasowo
pełnią funkcję posterunku odstępowego. W dniach następnych
planowany jest całkowity demontaż rozjazdów oraz pozostałe
prace prowadzące do całkowitego zamknięcia p.odg. Rury.
Zdjęcia z demontażu sieci trakcyjnej
Zdjęcia ukazujące zablokowane rozjazdy
13.09.2010
W dniach od 7. do 9. września 2010 przeprowadzane były prace związane z demontażem odłączników sekcji
sieci trakcyjnej, co zakończyło proces likwiadacji sieci.
21.09.2010
W dniach od 20. do 24. września 2010 przeprowadzana jest likwiadacja rozjazdów nr 2 i 3 oraz złącz izolowanych na torze drugim. Na czas prac tor został zamknięty.
Zdjęcia ukazujące prace wykonywane 21 września.
28.09.2010
W tym tygodniu rozpoczęły się prace związane z demontażem rozjazdów 1 i 4 oraz likwidacją złącz izolowanych w torze nr 1. Zamknięcie rozpoczęło się wczoraj około godziny 8.00 i potrwa najprawdopodobniej do godzin popołudniowych w piątek 01.10, kiedy to planowane jest całkowite zamknięcie posterunku. W międzyczasie będą prowadzone prace związane z usunięciem niepotrzebnych słupów trakcyjnych oraz unieważnieniem, a w konsekwencji usunięciem wszystkich sygnalizatorów świetlnych, a także dostosowaniem łączności telefonicznej pomiędzy LbA i Motyczem, tak aby było możliwe bezpośrednie połączenie pomiędzy centralkami zapowiadawczymi tych posterunków. Prace związane z przystosowaniem blokady liniowej najprawdopodobniej zostaną dokończone już po oficjalnym zamknięciu.
Zdjęcia ukazujące prace wykonywane 27 września.
29.09.2010
Nowy feagment torowiska w miejscu rozjazdów 1 i 4 jest już prawie gotowy. Latarnie oświetlające okręg nastawczy zostały przewrócone, a semafor X zdemontowany. Dziś prowadzone były prace przy zamurowaniu okien w przekaźnikowni i korytarzu.
Zdjęcia ukazujące stan robót z 29 września
01.10.2010
Dnia 01.10.2010 ostatnim pociągiem, jaki przejechał przez czynny posterunek, był Regio nr 1120.
O godzinie 15:00 Posterunek odgałęźny Rury komisyjnie zamknięto na stałe.
11.03.2015
Budynek nastawni "Ry" został ostatecznie wyburzony.
Zdjęcia z wyburzania nastawni
18.03.2015
Po nastawni "Ry" nie ma już śladu.
|
|
|
|